cours / présentation

Observations on doing research and on creating sublime user experiences

In this talk I will draw upon my own experiences as a computer graphics researcher and as a tango dancer to provide a very personal perspective on how research works, and on how to create sublime user experiences....

Date de création :

03.09.2015

Auteur(s) :

David Salesin

Présentation

Informations pratiques

Langue du document : Anglais
Type : cours / présentation
Niveau : master, doctorat
Durée d'exécution : 1 heure 14 minutes 19 secondes
Contenu : vidéo
Document : video/mp4
Poids : 724.94 Mo
Droits d'auteur : libre de droits, gratuit
Droits réservés à l'éditeur et aux auteurs.

Description de la ressource

Résumé

In this talk I will draw upon my own experiences as a computer graphics researcher and as a tango dancer to provide a very personal perspective on how research works, and on how to create sublime user experiences.

"Domaine(s)" et indice(s) Dewey

  • Infographie (006.6)
  • Processing modes--computer science--multimedia-systems programs, . . . (006.787)

Domaine(s)

  • Informatique
  • Multimédia : infographie, outils et techniques de programmation, synthèse vocale
  • Imagerie
  • Compression et codage, synthèse d'images
  • Informatique

Intervenants, édition et diffusion

Intervenants

Fournisseur(s) de contenus : Région PACA, UNS, CNRS - Centre National de la Recherche Scientifique

Édition

  • INRIA (Institut national de recherche en informatique et automatique)
  • Région PACA

Diffusion

Cette ressource vous est proposée par :Canal-U - accédez au site internet

Document(s) annexe(s)

Fiche technique

Identifiant de la fiche : 19209
Identifiant OAI-PMH : oai:canal-u.fr:19209
Schéma de la métadonnée : oai:uved:Cemagref-Marine-Protected-Areas
Entrepôt d'origine : Canal-U

Voir aussi

Canal-U
Canal-U
10.02.2011
Description : In this talk I will survey a number of current and recent projects underway in the Research Group at Pixar. To set context for the discussion I'll begin with a brief overview of our production pipeline. I'll also discuss how we approach research at Pixar, including how we pick problems, what we ...
  • recherche
  • computer graphics
  • film animation
  • infographie
  • pixar
Canal-U
Canal-U
28.11.2019
Description : Computer vision has made impressive gains through the use of deep learning models, trained with large-scale labeled data. However, labels require expertise and curation and are expensive to collect. Can one discover useful visual representations without the use of explicitly curated labels? In this ...
  • computer graphics
  • apprentissage automatique
  • apprentissage visuel
  • computer vision