cours / présentation

Developing a plurality of methods of research • Synthesis and methods (...) - Gough

Developing a plurality of methods of research synthesis and methods of research use to inform policy and practice There is a richness and plurality of quantitative and qualitative research in education in Europe. This research has considerable potential to inform policy and practice decision though ...

Date de création :

01.12.2011

Auteur(s) :

David Gough

Présentation

Informations pratiques

Langue du document : Français, Anglais
Type : cours / présentation
Niveau : master, doctorat
Durée d'exécution : PT0H0M0S
Contenu : vidéo
Document : video/mp4
Poids : 329.32 Mo
Droits d'auteur : libre de droits, gratuit
Droits réservés à l'éditeur et aux auteurs.

Description de la ressource

Résumé

Developing a plurality of methods of research synthesis and methods of research use to inform policy and practice There is a richness and plurality of quantitative and qualitative research in education in Europe. This research has considerable potential to inform policy and practice decision though the provision of empirical data and conceptual analysis. To enhance the potential for the use of research to inform decision making, there has been increasing interest in developing methods for question driven synthesis, interpretation and application of relevant research. This presentation will discuss the theory and practice of such systems with particular reference to a European Commission funded project on Evidence for Evidence Informed Policy and Practice in Education in Europe (EIPPEE).

"Domaine(s)" et indice(s) Dewey

  • Éducation (370)
  • Les écoles et leurs activités, enseignement spécialisé, éducation spéciale (371)

Domaine(s)

  • Sciences de l'éducation
  • Sciences de l'éducation

Intervenants, édition et diffusion

Intervenants

Fournisseur(s) de contenus : Luc TROUCHE, Christian Bailly

Édition

  • École Normale Supérieure de Lyon
  • Institut Français de l'Éducation

Diffusion

Cette ressource vous est proposée par :Canal-U - accédez au site internet

Document(s) annexe(s)

Fiche technique

Identifiant de la fiche : 8101
Identifiant OAI-PMH : oai:canal-u.fr:8101
Schéma de la métadonnée : oai:uved:Cemagref-Marine-Protected-Areas
Entrepôt d'origine : Canal-U

Voir aussi

Canal-U
Canal-U
02.12.2011
Description : Teachers’ learning and teachers’ understanding of learning: issues relating to research and policyReflecting the focus of my own research, this paper relates to teachers’ professional learning or development. This field of study has received much attention in the Anglo-Saxon world; we now know co ...
  • Apprendre
  • recherche
  • comprendre
  • learning
  • understanding
AUNEGE
AUNEGE
03.02.2014
Description : Vous êtes étudiant, vous avez donc acquis tout au long de votre parcours des méthodes d'apprentissage aujourd'hui bien ancrées... ...besoin d'une petite mise à jour ? ...besoin d'un coup de pouce pour vous adapter aux besoins de l'université ? ...vous voulez devenir plus "acteur" de vos études ...
  • apprendre
  • se connaître
  • rechercher