cours / présentation

Teachers’ learning and teachers’ understanding of learning - Evans

Teachers’ learning and teachers’ understanding of learning: issues relating to research and policyReflecting the focus of my own research, this paper relates to teachers’ professional learning or development. This field of study has received much attention in the Anglo-Saxon world; we now know consi...

Date de création :

02.12.2011

Auteur(s) :

Linda EVANS

Présentation

Informations pratiques

Langue du document : Français, Anglais
Type : cours / présentation
Niveau : master, doctorat
Durée d'exécution : 37 minutes 14 secondes
Contenu : vidéo
Document : video/mp4
Poids : 242.52 Mo
Droits d'auteur : libre de droits, gratuit
Droits réservés à l'éditeur et aux auteurs.

Description de la ressource

Résumé

Teachers’ learning and teachers’ understanding of learning: issues relating to research and policyReflecting the focus of my own research, this paper relates to teachers’ professional learning or development. This field of study has received much attention in the Anglo-Saxon world; we now know considerably more than we did a couple of decades ago about the contexts in which, and the conditions under which, teachers seem to learn best. But two problems remain: first, policy in the UK has failed to take full account of what research has revealed about teacher learning, and second, there remain gaps in that research-based knowledge because the bases of successful teacher learning have not been sufficiently examined. Drawing on examples from my own work, and drawing parallels with some of the issues discussed in the course of the seminar, I consider how these two problems may be addressed.

"Domaine(s)" et indice(s) Dewey

  • Éducation (370)
  • Les écoles et leurs activités, enseignement spécialisé, éducation spéciale (371)

Domaine(s)

  • Sciences de l'éducation
  • Sciences de l'éducation

Intervenants, édition et diffusion

Intervenants

Fournisseur(s) de contenus : Luc TROUCHE, Christian Bailly

Édition

  • École Normale Supérieure de Lyon
  • Institut Français de l'Éducation

Diffusion

Cette ressource vous est proposée par :Canal-U - accédez au site internet

Document(s) annexe(s)

Fiche technique

Identifiant de la fiche : 8111
Identifiant OAI-PMH : oai:canal-u.fr:8111
Schéma de la métadonnée : oai:uved:Cemagref-Marine-Protected-Areas
Entrepôt d'origine : Canal-U

Voir aussi

Canal-U
Canal-U
01.12.2011
Description : Developing a plurality of methods of research synthesis and methods of research use to inform policy and practice There is a richness and plurality of quantitative and qualitative research in education in Europe. This research has considerable potential to inform policy and practice decision though ...
  • Apprendre
  • recherche
AUNEGE
AUNEGE
03.02.2014
Description : Vous êtes étudiant, vous avez donc acquis tout au long de votre parcours des méthodes d'apprentissage aujourd'hui bien ancrées... ...besoin d'une petite mise à jour ? ...besoin d'un coup de pouce pour vous adapter aux besoins de l'université ? ...vous voulez devenir plus "acteur" de vos études ...
  • apprendre
  • se connaître
  • rechercher