cours / présentation

“Come on guys, use your sense!” Illuminating the ‘incarnate’ work of teaching - Koshmann

Twelve years ago, Lehrer and Schauble rolled out a newly-designed math and science curriculum in a particular 5th grade classroom (Lehrer & Schauble, 2004, 2011). In this talk, I will examine a brief fragment of interaction recorded in this classroom. The participants observed here are trying to wor...

Date de création :

29.03.2012

Auteur(s) :

Tim Koschmann

Présentation

Informations pratiques

Langue du document : Anglais
Type : cours / présentation
Niveau : master
Durée d'exécution : 49 minutes 32 secondes
Contenu : vidéo
Document : video/mp4
Poids : 330.84 Mo
Droits d'auteur : libre de droits, gratuit
Droits réservés à l'éditeur et aux auteurs.

Description de la ressource

Résumé

Twelve years ago, Lehrer and Schauble rolled out a newly-designed math and science curriculum in a particular 5th grade classroom (Lehrer & Schauble, 2004, 2011). In this talk, I will examine a brief fragment of interaction recorded in this classroom. The participants observed here are trying to work out how to graphically represent a set of data. It is a problem of reconciling the range of values to be presented with the space available on the sheet of graph paper with which they are working. In the course of working out this problem, they engage in the concerted generation of a series of number pairs designed to serve as column labels. This unravels, however, into a complex repair sequence (Schegloff, 2000). My objective is to faithfully describe the methodic character of this joint activity, to document in detail how understanding was achieved. Within this fleeting episode we witness the lived-work of teaching. I offer this analysis as an object for reflection and discussion. It will be used to exemplify an alternative program for studying instructional practice, one based not on assessment, but rather on description.

"Domaine(s)" et indice(s) Dewey

  • Éducation (370)

Domaine(s)

  • Sciences de l'éducation

Intervenants, édition et diffusion

Intervenants

Fournisseur(s) de contenus : Christian Bailly, Luc TROUCHE

Édition

  • ENS de Lyon

Diffusion

Cette ressource vous est proposée par :Canal-U - accédez au site internet

Document(s) annexe(s)

Fiche technique

Identifiant de la fiche : 8721
Identifiant OAI-PMH : oai:canal-u.fr:8721
Schéma de la métadonnée : oai:uved:Cemagref-Marine-Protected-Areas
Entrepôt d'origine : Canal-U

Voir aussi

Canal-U
Canal-U
29.03.2012
Description : Clôture du Séminaire 1/2
  • Apprendre
  • enseigner
  • sciences de l’apprendre
Canal-U
Canal-U
29.03.2012
Description : Ouverture du Séminaire 2/3
  • Apprendre
  • enseigner
  • sciences de l’apprendre