cours / présentation

A Design-Based Research Approach to Understanding Complex Learning - Hmelo silver

Complex learning environments require complex approaches to understanding both what and how students learn. In this talk, I will describe design-based research methodology and discuss how I have used this approach to understand learning in technology-rich learning environments. One example will show...

Date de création :

29.03.2012

Auteur(s) :

Cindy Hmelo Silver

Présentation

Informations pratiques

Langue du document : Français, Anglais
Type : cours / présentation
Niveau : master
Durée d'exécution : 52 minutes 8 secondes
Contenu : vidéo
Document : video/mp4
Poids : 180.710 Mo
Droits d'auteur : libre de droits, gratuit
Droits réservés à l'éditeur et aux auteurs.

Description de la ressource

Résumé

Complex learning environments require complex approaches to understanding both what and how students learn. In this talk, I will describe design-based research methodology and discuss how I have used this approach to understand learning in technology-rich learning environments. One example will show how research on expertise in complex systems led to the design of a technology-rich learning environment for middle school science classrooms. This program of research used a combination of laboratory and classroom research. Time permitting, a second example will bring together research on problem-based learning that went from quasi-experimental research showing what students learned to more qualitative research that explains how students learn.

"Domaine(s)" et indice(s) Dewey

  • Éducation (370)

Domaine(s)

  • Sciences de l'éducation

Intervenants, édition et diffusion

Intervenants

Fournisseur(s) de contenus : Christian Bailly, Luc TROUCHE

Édition

  • ENS de Lyon

Diffusion

Cette ressource vous est proposée par :Canal-U - accédez au site internet

Document(s) annexe(s)

Fiche technique

Identifiant de la fiche : 8722
Identifiant OAI-PMH : oai:canal-u.fr:8722
Schéma de la métadonnée : oai:uved:Cemagref-Marine-Protected-Areas
Entrepôt d'origine : Canal-U

Voir aussi

Canal-U
Canal-U
29.03.2012
Description : Clôture du Séminaire 1/2
  • Apprendre
  • enseigner
  • sciences de l’apprendre
Canal-U
Canal-U
29.03.2012
Description : Ouverture du Séminaire 2/3
  • Apprendre
  • enseigner
  • sciences de l’apprendre