cours / présentation

Buck-boost converters design for ultracapacitors and lithium Battery mixing in HEV Applications

This paper presents a careful study related to a more efficient energy management between lithium battery (with rated voltage of 24V) and Ultracapacitors (UC) for Hybrid Electric Vehicle (HEV) applications. This association is due to the present trend in the field, knowing that the major drawback...

Date de création :

06.09.2010

Auteur(s) :

Brayima Dakyo

Présentation

Informations pratiques

Langue du document : Français
Type : cours / présentation
Temps d'apprentissage : 0
Niveau : licence
Durée d'exécution : 0
Langues : Français
Contenu : vidéo, son, texte
Public(s) cible(s) : enseignant, apprenant
Document : Document HTML
Droits d'auteur : pas libre de droits, gratuit
Licence Creative Commons : Attribution, Pas d'utilisation commerciale, Partage dans les mêmes conditions

Description de la ressource

Résumé

This paper presents a careful study related to a more efficient energy management between lithium battery (with rated voltage of 24V) and Ultracapacitors (UC) for Hybrid Electric Vehicle (HEV) applications. This association is due to the present trend in the field, knowing that the major drawback of the HEV is the autonomy problem. Thus, using the Hybrid energy source (such as UC + battery) and with a good energy management improves the HEV performances. In this paper, battery and Ultracapacitors (10 cells of 2.7V in series) are coupled to DC-bus using two buck-boost converters. The main contribution of this paper is focused on DC-bus voltage and currents control strategy based on polynomial (RST) controller. Through some simulations in MATLAB/Simulink software and experimental results, the authors present an improved energy management for HEV. Keywords- Lithium battery; ultracapacitors; polynomial control; hybrid electric vehicle.

  • Granularité : grain
  • Structure : collection

Intervenants, édition et diffusion

Intervenants

Créateur(s) de la métadonnée : UVED

Diffusion

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Fiche technique

Identifiant de la fiche : oai:uved.fr:3227.buck-boost-converters-design-for-ultracapacitors-and-lithium-battery-mixing-in-hev-applications
Identifiant OAI-PMH : oai:uved.fr:3227.buck-boost-converters-design-for-ultracapacitors-and-lithium-battery-mixing-in-hev-applications
Version : v1
Statut de la fiche : final
Schéma de la métadonnée : oai:uved:Cemagref-Marine-Protected-Areas
Entrepôt d'origine : UVED

Voir aussi

UVED
UVED
Description :

This technical paper gives an overview of the project ARCHYBALD. The objective is to design a hybrid powertrain for a heavy vehicle, especially in the military field. The consortium consitued with L2EP, FEMTO, INRETS, BATSCAP and NEXTER allows to adress the following topics : electric machine, storage ...

  • électromagnétisme
  • énergie
  • énergie renouvelable
  • environnement
  • industrie
  • innovation
  • perspective énergétique
  • pollution
  • qualité de l'air
  • ressources énergétiques
  • transport
  • voiture
  • Transports terrestres. Transports routiers
  • Ressources naturelles et énergie
UVED
UVED
Description :

Various simulations of Electric Vehicles (EVs) or Hybrid Electric Vehicles (HEVs) are achieved for different objectives. In this paper, the influence of the electrical drive model is studied for simulation of an EV. Indeed, the electric machine with its associated converter can be modelled in three ...

  • électromagnétisme
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